maandag 9 februari 2009

Twee x goed nieuws

Natuurlijk lopen niet alle verhalen even goed af... wat in realiteit een grote teleurstelling is. Vanuit mijn stoel kom ik dagelijks in contact met (voornamelijk) vrouwen die al een aantal jaar een onvervulde kinderwens hebben. En samen plannen we een nieuwe behandeling, en geven we vorm aan een nieuwe kans. En als het goed uitpakt, zoals vandaag, dan ben ik vereerd om een klein aandeel te hebben in het prille geluk.

Gisteren was ik druk in de keuken bezig met de voorbereidingen voor een dineetje met vrienden, toen ik een sms bericht ontving. Met het meel nog aan mijn vingers heb ik mijn mobieltje gepakt en het bericht gelezen: de geboorte van een zoon! Oohhh, wat heerlijk deze goeie nieuwtjes!! De sms vermeld verder dat hij iets te vroeg geboren is, maar vanaf vandaag naar huis kan. En oh, ja, de trotse ouders hebben beloofd om gauw een ervaringsverhaal te schrijven voor onze website.

Vanochtend belde een andere patiënte vanuit haar vakantiebestemming om door te geven dat de zwangerschapstest positief was. Wat bijzonder dat zij de moeite neemt om ook mij te bellen met dit nieuws. Het was de eerste poging voor dit gezellige koppel (onze gastvrouw Nilgün heeft zich uitstekend vermaakt met het begeleiden van dit stel). Ze hadden besloten om helemaal niet te wachten tot ze in Nederland met IVF konden beginnen. Er waren nogal wat eisen gesteld door de artsen: een hoop kilo's afvallen voordat met IVF wordt gestart. In Turkije konden ze gelukkig meteen worden geholpen, zonder voorwaarden wat betreft gewicht (van de man!!) Nadat ik ze nog een fijne vakantie heb gewenst en beloofd heb gauw weer contact te hebben over de echo (klopt het hartje al?), hebben we afscheid genomen aan de telefoon. Ze zouden ook nog even Nilgün laten weten dat het gelukt is.

Mijn dag kan natuurlijk niet meer stuk. En hoewel het buiten druilerig is, weet ik dat het voor een paar mensen vandaag een bijzonder zonnige dag gaat worden Ik ga straks nog maar even gauw wat snoezige kaartjes kopen en op de post doen!

-xoxo-




Geen opmerkingen:

Een reactie posten